Varer Sendes Daglig Over Hele Norge
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0
Varer Sendes Daglig Over Hele Norge | Faste Lave Priser | God Kundeservice

Levering, Reklamasjon og Retur

Levering

Levering av varen(e) fra niigata.no til kjøper skjer på den måte kunden velger i nettbutikken, eller etter avtale. Kunde har mulighet å velge mellom flere løsninger. Vi gjør oppmerksom på at det i de tilfeller forsendelsen overskrider transportørens maksimale kollistørrelse, blir forsendelsen delt på flere kolli. Forsendeler kan og bli oppdelt i flere kolli hvis varene er av forskjellige fasonger og pakking i en kolli anses upraktisk. Kunden blir informert hvis ordren sendes i flere kolli.

Kjøper er skyldig å angi korrekt leveringsadresse. Har varen(e) blitt sendt feil/returnert til selger på grunn av feiloppgitt adresse, eller avstår for å motta- hente varen(e) på utleveringsted, står kjøper for ytterligere fraktkostnader. Vi ber kunder sjekke nøye leveringsadressen de bruker og at det oppgis korrekt kontaktinformasjon som mobilnr. og, eller e-post for at transportør skal varsle om ankommet sending.

Niigata bestreber seg på å sende varene på billigst mulig måte for kunden. Selger forbeholder retten å skifte fraktalternativ hvis valgt fraktalternativ er urimelig (e.g. 1m rør kan ikke sendes til postkasse selv om det kommer opp som fraktalternativ). Mulig tillegg i fraktpris informeres kunde før varen(e) sendes.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestilling fra kunden. Ekspedisjonstid for lagervarer er 1-2 dager og normal fremføringstid avhenger hvor du bor og hvilken sendingsmåte som er valgt, men normalt er dette 1-3 dager.   Skal selger sørge for at varen blir sendt til kjøper, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøper med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Pakking

Vi hos Niigata bestreber å pakke ordrer på en miljøvennlig måte og er opptatt av bærekraft. I praksis betyr det at vi forsøker å gjenbruke så mye pakkematerial som mulig. Vi pakker slik at pakken passer produktet (ikke for mye tom luft som gjør pakken større enn den trenger å være). På samme tid er vi nøye med å pakke på en måte som minimerer risiko for skade under transport.

Skade under transport

Kunde/mottaker av pakke har undersøkelsesplikt og eventuelle avvik/skader skal meddeles utleveringsted, samt selger (niigata.no) så raskt som mulig. Hvis pakken er registrert skadet under transport av PostNord eller annen transportør, skal skader på produkt meddeles selger uten ugrunnet opphold. Hvis skaden ikke er registrert av PostNord eller annen transportør (dvs. skjult skade som kun oppdages ved oppakking) skal kunde informere selger om dette innen 4 timer fra uthenting av pakke. Hvis kunde ikke forholder seg til denne fristen, risikerer de å få reklamasjonskravet avvist.

For å sikre seg mot avvist reklamasjon ved skade, anbefaler vi at personen som henter ut pakke fra PostNord, annen transportør åpner pakke og sjekker innhold uten opphold. Ikke vent mer enn fire timer.

Niigata forholder seg til transportør (PostNord og Posten) sine transportvilkår om reklamasjoner som gjelder skader under transport.

Retur

For å benytte deg av bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden sammen med faktura for frakt. Produkter som skal sendes tilbake til oss (Niigata) skal sendes innen rimelig tidsramme, ellers risikerer kunde at bytte-, retur- eller angrerett oppheves. Sendes for utlevering på bedriftsaddresse.

Angrerett skjema blir sendt sammen med bekreftelse at ordre har blitt sendt fra lager. Denne skal fylles i og enten sendes sammen med retur pakke eller sendes elektronisk til kundeservice. Hvis du ikke finner skjema kan du laste ned et her: Angreretts skjema. 

Produkter som kunder ønsker opprette en reklamasjonssak på sendes, etter avtale, i retur til lager/kontor. Det avtales i hvert tilfelle om selger arrangerer for retur eller kunde sender retur i første omgang på egen kostnad. Hvis det viser seg være feil/mangel på produkt - tilbakebetales returfrakt i etterkant.

Returfrakt betales som hovedregel av kunden. Merk at angreretten gjelder kun forbruker og ikke bedriftskunder.

Angrerett kan ikke brukes på varer som forringes raskt. Kjøper kan ikke bruke angrerett på for, koi, metervare som er kappet på bestilling (e.g. rør, slanger, duk, membraner) , varer som er tilvirket på bestilling eller som spesifikt er tatt inn på ordre fra kunde eller er merket untatt for retur og angrerett i produkttekst.

Ved heving/retur/angrerett vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottat og behandlet din retur. Fraktkostnader refunderes ikke hvis varene er blitt sendt ut fra lager. Angres kjøpet før produktene blir sendt ut fra lager, kan frakt refunderes. Tilbakebetaling kan utsettes hvis det forekommer uklarheter mellom selger og kjøper ang. kjøpet. Du vil få en e-post når behandligen er ferdig. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Hvis du sender en pakke i retur til oss er det viktig at pakken blir levert til kontor/lageradresse som er oppgitt på vår nettside. Vi henter ikke ut pakker som er sendt til pakkeautomat eller hentested. Hvis du trenger hjelp kan vi opprette returetiketter som du kan bruke - da trekker vi fra fraktkostnad ved eventuell refusjon. Er noe uklart - kontakt oss per e-post; kundeservice@niigata.no eller telefon 21 38 04 11. Skulle du likevel ha sent pakke som må hentes utleveringsted og ønsker at vi henter den ut tilkommer et hentegebyr på kr. 250,- Returer som ikke dekker dette netto eks. frakt hentes ikke ut under noen omestendighet.

Pakker som kunder sender med oppkrav hentes ikke ut, men blir sendt tilbake til kunde.

Retur fra bedriftskunder og fakturakunder:

Retur kun etter avtale. Retur skal skje for kundens regning og risiko. Returomkostninger er 20% av varens salgspris ved salgstidspunktet. Reurvarer skal leveres uskadet og i original ubrutt emballasje og fremstå som ny salgsvare. Bearbeidede, kundetilpassede og skaffevarer  tas ikke i retur.