Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Levering og retur

Levering

Levering av varen(e) fra niigata.no til kjøper skjer på den måte kunden velger i nettbutikken, eller etter avtale. Kunde har mulighet å velge mellom flere løsninger. Vi gjør oppmerksom på at det i de tilfeller forsendelsen overskrider  transportørens  maksimale kollistørrelse, blir forsendeln delt på flere kolli. Forsendeler kan og bli oppdelt i flere kolli hvis varene er av forskjellige fasonger og pakking i en kolli anses upraktisk. Kunden blir informert hvis ordren sendes i flere kolli. 

Kjøper er skyldig å angi korrekt leveringsadresse. Har varen(e) blitt sendt feil/returnert til selger på grunn av feiloppgitt adresse, står kjøper for ytterligere fraktkostnader. Vi ber kunder sjekke nøye leveringsadressen de bruker. 

Niigata bestreber seg på å sende varene på billigst mulig måte for kunden. Selger forbeholder retten å skifte fraktalternativ hvis valgt fraktalternativ er urimelig (e.g. 1m rør kan ikke sendes til postkasse selv om det kommer opp som fraktalternativ). Mulig tillegg i fraktpris informeres kunde før varen(e) sendes. 

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestilling fra kunden. Skal selger sørge for at varen blir sendt til kjøper, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøper med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. 

Pakking

Vi på Niigata bestreber å pakke ordrer på en miljøvennlig måte og er opptatte av bærekraft. I praktikken betyr det at vi forsøker å gjenbruke så mye pakkematerial som mulig. Vi pakker slik at pakken passer produktet (ikke for mye tom luft som gjør pakken større enn den trenger å være). På samme tid er vi nøye med å pakke på en måte som minimerer risiko for skade under transport.  

Retur

For å benytte deg av bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden sammen med faktura for frakt. 

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun forbruker og ikke bedriftskunder. 

Angrerett kan ikke brukes på varer som forringes raskt. Kjøper kan ikke bruke angrerett på for, koi, metervare som er kappet på bestilling (e.g. rør, slanger, duk, membraner) eller varer som er tilvirket på bestilling. 

Ved heving/retur/angrerett vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottat og behandlet din retur. Fraktkostnader refunderes ikke hvis varene blitt sendt ut fra lager. Angres kjøpet før produktene blit sendt ut fra lager, kan frakt refunderes. Tilbakebetaling kan utsettes hvis det forekommer uklarheter mellom selger og kjøper ang. kjøpet. Du vil få en e-post når behandligen er ferdig. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.fi

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.